• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 03 / 01

در رختخواب ثروتمندان چه چيزي مي يابيد؟

فایل صوتی را دانلود کنید!

آيا تا به حال فكر كرده ايد كه در كنار تختخواب افراد ثروتمند خود ساخته چه چيزي يافت مي شود؟ پاسخ چيزي نيست جز كتاب

البته نه هر كتابي، بر اساس كتاب تام كورلي نويسنده «عادات ثروتمندان: عادت هاي موفقيت آميز افراد خوشبخت». طبق تحقيقات او افراد فقير و غني همه از يك تيره هستند اما تفاوت كليدي بين آنها وجود دارد افراد با موفقيت كمتر در سرمايه گذاري براي تفريح و سرگرمي مطالعه مي كنند، در حاليكه افراد ثروتمند براي بهتر شدن و بدست آوردن موفقيت هاي بيشتر مطالعه مي كنند.

ثروتمندان

توجه داشته باشيد كه كورلي افراد ثروتمند را با درآمد سالانه 160 هزار دلار به بالا و ارزش كل دارايي به ميزان 3.2 ميليون دلار یا بیشتر تعريف كرده بود و افراد فقير را با درآمد كمتر از 35 هزار دلار در سال و كل دارايي 5 هزار دلار يا كمتر تعريف كرده است.

و در اينجا هم آماري كه در اين تحقيقات بدست آمده است:

  • 11 درصد از افراد ثروتمند براي سرگرمي و تفريح مطالعه مي كنند، در حاليكه 79 درصد از افراد فقير براي تفريح و سرگرمي مطالعه مي كنند.
  • 85 درصد از افراد ثروتمند براي آموختن مطالعه مي كنند يا كتابي در زمينه موفقيت و خودسازی مي خوانند. در حاليكه اين آمار براي افراد فقير 15 درصد است.
  • 94 درصد از افراد ثروتمند اخبار عمومي مانند روزنامه ها و وب سایت های خبری را مطالعه مي كنند در حاليكه اين آمار براي افراد فقير برابر 11 درصد است.

كورلي مي گويد: «نتيجه اي كه من از تحقيقاتم گرفتم اين بود كه عادت هاي روزانه افراد در موفقيتشان در سرمايه گذاري هاي ماليشان تاثير گذار است، و چند عادت كليدي در بين آنها بيشترين تاثير را دارد. يكي از آن عادت هاي كليدي خود آموزشي است. آنها در آموختن، افزايش توانايي ها خود و كسب موفقيت حريص هستند. آنها كتاب هاي زيادي در زمينه موفقيت و خودسازي مطالعه مي كنند، زندگينامه و كتاب هايي كه درباره افراد موفق وجود دارد را مطالعه مي كنند و مانند آن افراد فكر مي كنند.»

در حقيقت كورلي در تحقيقات خود به يك عامل كليدي ديگر كه در موفقيت آنها نقش دارد رسيده است و آن كمك گرفتن از يك مرشد است. در مصاحبه اي كه با او داشتم پرسيدم چگونه است كه طبق آماري كه شما اعلام كرده بوديد فقط 24 درصد از افراد ثروتمند داراي مرشد و مربي بوده اند او تحقيقاتش را جستجو كرد و قسمتي را نشان داد كه 93 درصد از آنها بابت موفقيت خود از يك یا چند نفر به عنوان مرشد و راهنما ممنون بوده اند و او را عامل موفقيت خود مي دانسته اند.

علت اينكه بيشتر اين افراد خود را داراي مرشدي نمي دانستند اين بود كه آنها از طريق كتاب هاي اين افراد شاگردي كرده بودند و البته روش سختتري هم شايد باشد ولي بيشتر آنها به واسطه اين كتاب ها توانسته بودند به موفقيت بزرگ خود دست پيدا كنند. خوب اين هم طبيعي است چون بيشتر آنها مديران پر مشغله اي بوده اند كه با تجربه و خواندن كتاب به اين سطح رسيده بودند.

در انتها كورلي اذعان مي كند كه كتاب يكي از پنج نوع استادي است كه مي تواند شما را به سمت موفقيت سوق دهد و انواع ديگر مرشدهاي موفقيت از ديد او عبارتند از: والدين، معلمين، همكاران و البته مدرسه.

نوشته: ليبي كين

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید