• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 03 / 09

شیرینی خشک دارچینی

 شیرینی خشک دارچینی

مواد لازم:

  • روغن جامد 2/3 پیمانه
  • آرد الک شده 2 پیمانه
  • پودر قند یا نرمه قند 2/3 پیمانه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • جوش شیرین 1/4 قاشق چایخوری
  • دارچین 1 قاشق چایخوری
طرز تهیه:

ابتدا روغن جامد و پودر قند را با همزن برقی بزنید تا حالت پفکی پیدا کند و رنگش کاملا عوض شود. در این مرحله یک تخم مرغ را اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه با همزن بزنید. سپس تخم مرغ بعدی را بیفزایید و یک دقیقه دیگر هم بزنید تا رنگ مواد روشن شود.

دارچین و جوش شیرین را اضافه کنید کمی با همزن بزنید سپس آرد را کم کم اضافه کنید. بهتر است بعد از مخلوط آرد، همزن را کنار بگذارید و با همزن دستی، چنگال یا کفگیر هم بزنید. آرد ممکن است از مقداری که در بالا بیان شد، کمتر یا بیشتر مصرف شود مقدار مناسب آرد زمانی است که خمیر حاصله به دست نچسبد.

خمیر را به کمک وردنه یا بازو روی سطح صافی که آرد پاشیده اید، پهن کنید. با هر قالبی که در منزل دارید می توانید این خمیر را قالب بزنید مانند قالب گرد، گل دار یا حتی با دهانه استکان های باریک.

فر را روشن کنید تا گرم شود. کف سینی فر را چرب کنید. شیرینی های قالب زده را در سینی بچینید و رویش را با پودر پسته، نارگیل یا بادام تزیین کنید.

شیرینی را در حرارت متوسط فر قرار دهید. زمان آماده شدن آن بستگی به فر و درجه حرارت دارد. بعد از 20 دقیقه در فر را باز کنید و نوک چنگال را داخل شیرینی کنید. اگر مواد به چنگال نچسبید، شیرینی آماده است وگرنه باید زمان بیشتری در فر باقی بماند.

شیرینی خشک دارچینی به علت مواد لازم کم و در دسترس همگان، همچنین طرز تهیه ساده آن، برای عیدها خصوصا عید نوروز بسیار مناسب است. شیرینی خشک دارچینی اندازه کوچکی دارد و به علت داشتن دارچین هم خوش طعم و خوش بو است و هم مورد پسند بچه هاست.

نکته: برای شیرینی های خشک از پودر قند به جای شکر استفاده کنید چون شکر در شیرینی ذوب می شود و شیرینی ترک می خورد. اگر پودر قند در منزل ندارید، شکر را در دستگاه آسیاب بزنید، پودر قند به دست می آید.

نکته: برای شیرینی های خشک آرد را کم کم اضافه کنید.

نکته: بعد از اضافه کردن آرد به مخلوط سعی کنید با همزن دستی یا چنگال برای هم زدن مواد استفاده کنید.

نکته: برای تزیین و شفافیت بیشتر شیرینی خشک دارچینی می توانید روی آن شیره غلیظ یا عسل بریزید.

حوریه گیفانی

مطالب  مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید