• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 10 / 10

فرنی بستنی

فرنی بستنی دسری ساده و خوشمزه است که می تواند عصرانه خوبی برای روزهای گرم سال باشد. برای دورهمی های شما و میهمانی های عصرانه نیز این دسر گزینه مناسبی است.

طرز تهیه فرنی بستنی

مواد لازم:

شیر: 2 لیوان

نشاسته: 2 قاشق غذاخوری

شکر: 5 قاشق غذاخوری

گلاب: 3 قاشق غذاخوری

بستنی وانیلی: 3 عدد

زرده تخم مرغ: 1 عدد

خامه صبحانه: 2 قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

ژلاتین را به طور غیر مستقیم روی بخار کتری آب کنید.

تمام مواد به غیر از ژلاتین آب شده و بستنی را با هم مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را روی اجاق گاز بگذارید. مخلوط را مرتب هم بزنید تا کاملا غلیظ شود.

ژلاتین آب شده را به مخلوط اضافه کنید و کاملا هم بزنید. بستنی را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید مخلوط به دست آمده را در قالب دلخواه بریزید و در یخچال بگذارید تا کاملا ببندد. بعد از دو ساعت دسر آماده است آن را از یخچال خارج کنید و با سلیقه خود و مواد در دسترس با قالب یا بدون آن می توانید تزیین کنید.

خلال یا پودر پسته، یا غنچه های گل محمدی برای تزیین مناسبند و یا می توانید یک قاشق کاکائو را در چند قطره آب حل کنید تا مایع غلیظی به دست آید و سپس روی فرنی را با کاکائو طرح بزنید.

نوش جان

بتول محسنی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید