• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 10 / 20

کاربردی ترین ابزار های سئو برای رسیدن به رتبه های بالا در گوگل

کلید اصلی ایجاد و جذب و حفظ ترافیک ارگانیک شناخت و استفاده از ابزار های سودمند سئو است. امروزه، در بازار سئو چکر های بسیاری وجود دارد که از همین روی انتخاب بهترین ابزار برای شروع کار، کمی دشوار شده است. آیا برای شروع، باید نرم افزار خرید و یا از برنامه های رایگان استفاده کرد و یا خود کار تحلیل سئو را انجام داد؟

بهترین و کاربردی ترین ابزار های سئو برای رسیدن به رتبه های بالا در گوگل

 

فرقی نمی کند که شما در کار بهینه سازی موتور های جستجو متخصص هستید و یا به تازگی تصمیم گرفته اید در مورد نحوه عملکرد گوگل اطلاعات کسب کنید. در هر حال ابزاری هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم از بهترین ابزار ها برای پژوهش در مورد کلید واژه ها، ساخت لینک، تحلیل ترافیک، و درک و شناخت رقابت ها هستند. در این مقاله 7 مورداز بهترین و کاربردی ترین ابزار های سئو برای رسیدن به رتبه های بالا در گوگل معرفی می شود.

بهترین ابزار های سئو برای پژوهش پیرامون کلید واژه ها

اساس و عامل اصلی جذب ترافیک و افزایش ترافیک وب سایت، کلید واژه ها هستند.

مهم نیست دقیقا چه چیزی می نویسید، پیش از هر چیزی شناخت مخاطب هدف، اهمیت دارد، به عبارت دیگر باید بدانید که مخاطب و کاربران پیج شما در گوگل چه کلماتی را جستجو می کنند.

ابزار های سئوی متعددی برای مدیریت و اجرای تحقیق پیرامون کلید واژه ها وجود دارند. چه به صورت فردی کار می کنید و چه قصد شروع کار در قالب یک شرکت دارید، به هر حال ابزار های زیر برخی از بهترین اطلاعات مفید و کاربردی را فراهم می آورند.

SEMrush

SEMrush یکی از محبوب ترین ابزار های تحلیل سئو در بازار به شمار می رود. این ابزار به شما کمک می کند تا ترافیک های پولی، ترافیک های حاصل از فیلم و عکس های به اشتراک گذاشته در شبکه های اجتماعی و هم چنین ترافیک دسکتاپ و تلفن همراه را پیگیری کنید.

به علاوه این ابزار به شما در زمینه پژوهش پیرامون کلید واژه ها نیز کمک می کند. کافی است یک کلمه یا عبارت در این سئو چکر وارد کرده تا اطلاعاتی در رابطه با حجم جستجوی آن کلمه، پتانسیل آن، میزان دشواری کلمه، و شرکت های رقیب شما که از آن استفاده کرده اند، به دست آورید.

به علاوه  SEMrush به شما کلید واژه های مرتبط را نیز معرفی کرده و کمک می کند تا به وسیله آن ها یک استراتژی برای کلید واژه ها بسازید. به این معنی که به شما در ساخت کلید واژه های دنباله دار و یا کلید واژه هایی با بیشتر از سه کلمه کمک می کند.

البته این فقط یکی از ویژگی ها و خصایص SEMrush است. هم چنین این ابزار با بررسی و رسیدگی به وضعیت، کیفیت و کمیت لینک های برگشتی وب سایت به شما کمک های شایانی می کند.

برنامه ریز کلید واژه گوگل

از آن جایی که اهمیت تحلیل های سئو برای یوتیوب، آمازون، و اپ استور هر روز بیشتر می شود، بیشتر کار آفرینان و موسسات کمپانی ها پیش از هر چیزی نحوه مشاهده شدن محتوای خود را در گوگل مورد توجه قرار می دهند.

برای دسترسی به تمام امکانات برنامه ریز های کلید واژه گوگل، نیاز به یک حساب گوگل ادوردز (Google AdWords) دارید. با این حال، برنامه ریز کلید واژه گوگل برای تمام افرادی که حساب کاربری گوگل دارند، رایگان و قابل استفاده است.

این ابزار دو قابلیت اصلی و مهم دارد: پیدا کردن کلید واژه ها و جستجوی و بررسی استاندارد های متری کلید واژه ها

در وهله اول واژگانی مرتبط با صنعت و محتوای خود را در این ابزار وارد کرده، سپس گوگل لیستی از کلید واژه های پیشنهادی را در اختیار شما قرار می دهد. این کلید واژه ها بیشترین آمار جستجو، هزینه با هر کلیک و رقابت را طی یک ماه دارند.

در مرحله دوم، می توانید از این ابزار برای مقایسه آنالیز های کلید واژه ها نیز استفاده کنید. این ابزار میزان اثر گذاری و کلیک های انجام شده یک کلید واژه را در مدت سی روز نشان می دهد.

به علاوه میزان هزینه این موارد را نیز برای شما به نمایش می گذارد.

قطعا اولین هدف بهینه ساز های موتور های جستجو پرهیز از پرداخت هزینه برای تبلیغات است. هم چنین این ابزار ها به شما نشان می دهند که این ترافیک چقد هزینه بر بوده و در نهایت با یک استراتژی بهینه ساز موفق چقدر دریافتی خواهید داشت.

Ubersuggest

آیا دوست دارید بدون سرمایه گذاری و هزینه روی ابزار های سئو، در مورد کلید واژه ها اطلاعات جمع آوری کنید؟ Ubersuggest یک برنامه رایگان است که با استفاده از آن می توانید اطلاعاتی در مورد کلید واژه ها و نام دامنه بدست آورید.

مخصوصا، domain name به شما در مورد حجم کلید واژه، میانگین هزینه در هر کلیک، و میزان سختی آن در رتبه بندی ها را نشان می دهد. هم چنین این ابزار به شما کلید واژه های دنباله دار را معرفی کرده و سایت های رده بالایی که از کلمه ورودی و انتخابی شما استفاده کرده اند را نیز نشان می دهد.

در صورت نوشتن و ورود یک URL در این ابزار، شما شاهد ترافیک و کلید واژه های ارگانیک آن وب سایت خواهید بود. در کنار این ها این سئو چکر میزان لینک های برگشتی وب سایت را بررسی کرده و میزان تغییر و تحول بهینه ساز موتور جستجوی سایت را طی مدت چند ماه می سنجد.

جمع آوری اطلاعات کلید واژه بدون هزینه

Keyword.io

Keyword.io در واقع یک سئو چکر است که پژوهش پیرامون کلید واژه را در پلتفرم های مختلفی از جمله گوگل، آمازون، یوتیوب، علی بابا و ویکی پدیا مدیریت و اجرا می کند. اگر به دنبال کلید واژه ای هستید که در پلتفرمی جز گوگل نیز کاربرد داشته باشد، قطعا Keyword.io برای شروع کار یک انتخاب کاربردی خواهد بود.

شما با وارد کردن یک کلید واژه و انتخاب منطقه در این ابزار، می توانید نتیجه را در قالب لیستی شامل صدها کلید واژه دنباله دار مرتبط با کلید واژه ورودی مشاهده کنید. هم چنین می توانید کلید واژه های پیدا شده را نیز در قالب گروه های مختلف نیز تماشا کنید. می توانید منحصرا کلید واژه های مخصوص ویکی پدیا و یا هر پلتفرم دیگری را به طور جداگانه مشاهده کنید.

برای استفاده و دانلود این لیست، و مشاهده حجم ماهانه جستجو و کلید واژه های مرتبط لازم است نسخه PRO این ابزار را خریداری کنید.

آنالیز های سئو برای ساخت لینک

از دیگر فاکتور های مهم در بهینه سازی عملکرد وب سایت، ایجاد اعتبار صفحه و دامنه است. به عبارت دیگر، چطور  بازگشت لینک دیگر وب سایت ها روی رویکرد گوگل نسبت به سایت شما تاثیر می گذارد. هر چه لینک های برگشتی شما بیشتر باشد، نظر منابع گوگل نسبت به شما بهتر خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که برگشت لینک به تنهایی کافی نیست. هر چه رتبه بندی دامنه صفحه های دیگر بالاتر باشد، لینک های برگشتی از سوی این سایت ها به سمت شما نیز ارزشمند تر خواهند بود.

جستجوگر لینک Moz

Moz علاوه بر مدیریت و راه اندازی یک بلاگ، به شما نرم افزار هایی جهت بهبود کیفیت موتور جست و جو نیز معرفی و ارائه می کند.

Moz دارای یک جعبه ابزار سئو برای لینک است که به کمک آن ها مشکلات موجود در ساختار وب سایت را پیدا می کند. آیاهمه لینک های شما ایندکس گوگل هستند؟ لینک های برگشتی چطور روی منبع دامنه شما تاثیر می گذارند؟ شما از ساختار لینک رقابتی چه چیز هایی می آموزید؟ سئو چکر MOZ تمام این اطلاعات را دراختیار شما قرار می دهد.

ارائه نرم افزار هایی جهت بهبود کیفیت موتور جست و جو

اندازه گیری ترافیک با استفاده از یک سئو چکر

تنها راهی که به وسیله آن می توان اثر گذاری ابزار های بهینه ساز موتور های جست و جو را فهمید، اندازه گیری ترافیک ارگانیک_ تعداد افرادی که وب سایت شما را نه از طریق تبلیغات بلکه به طور مستقیم و از طریق جستجو پیدا کرده اند_ است.

کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console)

بهترین راه برای این که بفهمیم سئو در گوگل عملکرد موثری داشته یا خیر، دریافت مستقیم اطلاعات در این زمینه از خود گوگل است.

کنسول جستجوی گوگل به شما تمام اطلاعات مورد نیاز در رابطه با نحوه نمایش وب سایت را در گوگل به شما نشان می دهد. به این معنا که وب سایت شما چند بار در گوگل به نمایش در آمده و کدام کلید واژه باعث دیدن شدن وب سایت در گوگل شده است. هم چنین به وسیله این ابزار می توانید نرخ کلیک وب سایت خود را نیز ببینید.

به علاوه، کنسول جستجوی گوگل شاخص پذیری بالقوه وب سایت را آنالیز کرده، مشکلات را اسپم کرده، و لینک سایت های مرتبط به وب سایت شما را نیز نشان می دهد. و از همه بهتر این که تمام این امکانات به رایگان در اختیار شما خواهد بود.

بهترین ابزار سئو برای حسابرسی وب سایت

مطمئن نیستید که از کجا کار بهینه سازی موتور جستجو را آغاز کرده و یا در گام بعدی چه چیزی لازم دارید؟ تنها راه بهبود و تقویت سئو وب سایت، درک و شناخت هر آن چیزی است که برای تقویت و پیشرفت به آن نیاز است. برای شروع این کار نیز باید حسابرسی به وب سایت را آغاز کنید.

حسابرسی وب سایت به موقعیتی می گویند که شما برای هدایت وب سایت در مسیر گوگل از برنامه استفاده می کنید.

به عبارت دیگر حسابرسی پیدا کردن راه کار های کوچک و بزرگ برای برطرف کردن اشکالات، تخمین میزان داده های ارگانیک، و آنالیز کردن لینک های برگشتی است. حسابرسی به طور معمول شامل بررسی فاکتور هایی از قبیل سرعت بار گزاری صفحه، کیفیت محتوا و تگ HTML می شود.

اکثر ابزار های معرفی شده در این لیست در سئو چکر خود تا حدودی ابزار هایی برای حسابرسی نیز دارند. اما امکان دارد نرم افزار های مختلف به شما اطلاعات متناقض بدهند. به این معنا که آنالیز سئو با برنامه های متعدد با ارزش بوده اما اطالاعات به دست آمده چندان هم معتبر نیستند.

Ahrefs

Ahrefs یکی از جامع ترین ابزار های سئو برای حسابرسی وب سایت به شمار می رود. فقط با صرف چند ساعت، Ahrefs در میان هر صفحه وب سایت خزیده و در مورد آن ها گزارش تهیه می کند.

Ahrefs به عنوان یک چکر سئو دارای گستره ای پهناور از خصوصیات متنوع می باشد که از جمله آن ها می توان به نظارت کلی آن روی سلامت سایت و مقایسه آن با حسابرسی های اولیه و قبلی وب سایت اشاره کرد.

خصوصیت مهم دیگر این ابزار در زمینه حسابرسی وب سایت، بررسی چگونگی عملکرد لینک های داخلی و خارجی وب سایت است. این ابزار خطاهای 404، صفحات با سرعت بار گزاری پایین، صفحات یتیم (orphan pages) و صفحات شکسته (orphan pages) را پیدا می کند.

Ahrefs هم چنین محتویات داخلی وب سایت و کیفیت آن ها را بررسی می کند. آیا این واژه مناسب است؟ آیا این وب سایت حاوی محتوای تکراری است؟ این ابزار مواردی از این دست را نیز شناسایی می کند.

حسابرس سایت Ahrefs تنها یکی از ابزار های سئو این سایت است. اگر بخواهیم پکیجی از ابزار های آن را نام برد می توان به موارد زیر اشاره کرد: جستجوگر کلید واژه، جستجوگر محتوا، و جستجوگر سایت. جستجوگر سایت در واقع اطلاعاتی در مورد کلید واژه ها، ترافیک، لینک ها و رقبا را در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین ابزار سئو برای حسابرسی وب سایت

بهترین سئو چکر موجود در بازار

این روزها نادیده گرفتن فاکتور ها و مولفه های آنلاین کار آفرینی تصمیمی عقلانی محسوب نمی شود. با احتساب هزینه تبلیغ در گوگل، داشتن یک استراتژی سئوی مناسب مهم تر و ایده آل تر خواهد بود.

استراتژی های سئو شامل داشتن بهترین ابزار های سئو برای تحقیق پیرامون کلید واژه ها، اندازه گیری ترافیک، شناخت رقبا و میادین رقابت و حسابرسی به امور وب سایت است. برای آن دسته از افرادی که در زمینه سئو تازه کار هستند، استفاده از ابزار های رایگان برای شناخت کلید واژه ها، لینک ها و هم چنین نحوه اداره و سازمان دهی وب سایت های دیگر از بهترین گزینه ها برای شروع کار به شمار می رود. اما اگر به دنبال نیل به نتایج بلند مدت هستید، هزینه و سرمایه گذاری روی سئوچکر ها انتخابی ایده آل خواهد بود.

موفقیت سئو به معنی ایجاد تغییرات، پیگیری نتایج این تغییرات در طول زمان، و هم چنین به خاطر سپردن این است که به محض به روز رسانی شدن گوگل شما باید روش های جدیدی نیز اتخاذ کنید.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید