• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 03 / 03

برانی اسفناج

مواد لازم:
برانی اسفناج
طرز تهیه:

اسفناج را پاک کنید البته نه فقط برگ های آن، بلکه تنها قسمت انتهایی اسفناج را جدا کنید و بقیه آن یعنی برگ و ساقه را نگه دارید. اسفناج را تمیز بشویید چون معمولا مقدار زیادی گل و لای دارد.

اسفناج شسته شده را در قابلمه ای بریزید، زیر گاز را روشن کنید. بعد از چند دقیقه اسفناج آب میندازد و حجم آن کم می شود. زمانی که آب پس داده شده از اسفناج، خشک شد، آن را با گوشت کوب و یا در دستگاه 1،2،3 کاملا له کنید به طوری که یکدست شده و ریشه ریشه های ساقه باقی نماند.

اسفناج له شده را مجددا در قابلمه بریزید و با کمی روغن تفت دهید. روغن کنجد طعم خوبی به این خوراک می دهد. آن را هم بزنید تا ته نگیرد.

سیب زمینی ها و پیاز را پوست کنید. به دو روش می توانید آن ها را خرد کنید. طریقه خرد کردن سیب زمینی و پیاز مانند هم باشد یا به دستگاه بزنید و حالت کاملا ریز و له شده پیدا کند و یا هر دو را به صورت نگینی و به اندازه یک بند انگشت خرد کنید.

ابتدا سیب زمینی ها را سرخ کنید و بردارید. سپس پیاز را سرخ کنید. سیاه دانه، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. سیاه دانه بسیار پرخاصیت و همین طور طعم خوبی به این خوراک می دهد.

تمامی مواد بالا شامل سیب زمینی و پیاز سرخ شده و اسفناج تفت داده شده را در قابلمه ای تفت دهید.

تخم مرغ ها را در کاسه جداگانه ای هم بزنید و روی مواد بالا بریزید چند دقیقه ای اجازه دهید تخم مرغ نیز بپزد و در این حین مدام هم بزنید چون برانی سریع ته می گیرد.

برانی اسفناج این خوراک خوشمزه و پرخاصیت آماده است. می توانید آن را با قاچ هایی از گوجه فرنگی تزیین کنید.

این خوراک را می توانید به عنوان شام و یا عصرانه میل کنید و حتی در میهمانی های عصرانه به عنوان دسر، گزینه ی مناسبی می باشد. طبق تجربه ای که داشته ایم بچه ها نیز برانی اسفناج را دوست دارند و با اشتیاق زیاد می خورند.

نوش جانتان

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید