• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 04 / 28

طرز تهیه رولت تخم مرغ

اگر کودکان شما از خوردن تخم مرغ امتناع می کنند و یا دیگر از مزه تکراری خاگینه، تخم مرغ آب پز شده یا نیمرو خسته شده اند بهتر است در آشپزی خلاقیت بیشتری نشان دهید یکی از این موارد ساخت رولت تخم مرغ است.

رولت تخم مرغ بسیار زیبا، با مزه ای متفاوت از گذشته است که پیشنهاد می کنیم حتما آن را تهیه کنید.

رولت تخم مرغ با موادی که داخل آن قرار می گیرد، در جشن های تولد زینت بخش میز شما خواهد بود همچنین در مجالس رسمی می توانید از این رولت به عنوان پیش غذا یا برای رنگین کردن سفره تان استفاده کنید.

مواد رولت تخم مرغ در دسترس همگان و با مقدار مختصری از مواد تهیه می شود.

مواد مغذی که مد نظر شماست و دوست دارید تا کودکان و دیگر افراد خانواده آن را میل کنند و از فواید آن بهره مند شوند، داخل رولت قرار دهید.

طرز تهیه رولت تخم مرغ

مواد لازم برای هر رول:
  • تخم مرغ 1 عدد
  • شیر 2 قاشق غذاخوری
  • آرد 2 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل به میزان لازم
  • ادویه لیمو فلفلی در صورت تمایل
مواد داخل رول:
  • ژامبون
  • خیار شور
  • سس مایونز
  • گوجه فرنگی گیلاسی و کمی جعفری برای تزیین

نکته: داخل رولت را می توانید سالاد الویه و یا ژامبون و خیار شور قرار دهید. افرادی که دوست ندارند کالباس یا ژامبون مصرف کنند می توانند داخل رولت را سالاد الویه بزنند که مغذی تر و سالم تر است.

طرز تهیه رولت تخم مرغ:

تخم مرغ را در کاسه ای هم بزنید تا یکدست شود، سپس شیر، آرد، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. دقت کنید میزان نمک و فلفل آن را کم نزنید چون رولت بی مزه می شود. در صورت تمایل می توانید از ادویه لیمو فلفلی نیز استفاده کنید.

مقدار کمی روغن در کف ماهی تابه بریزید که فقط کف را چرب کند. مخلوط بالا را در ماهی تابه بریزید و به طور مساوی در تمام قسمتهای ماهی تابه پخش کنید.

شعله را کم کنید. پخت تخم مرغ به اندازه ای باشد که دور تا دور آن خشک نشود سپس با کمک دو کفگیر چوبی آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز بپزد.

نکته ای که وجود دارد اینکه وقتی هنوز گرم است، آن را رول کنید. اگر سرد شود رولت ترک می خورد.

خیار شور را ریز خرد کنید و با سس مایونز مخلوط کنید.

یک ورق ژامبون را روی تخم مرغ پخته گرم بگذارید، خیارشور مخلوط با سس را نیز داخلش بریزید و آن را رول کنید. دور رول، سلفون یا پلاستیک فریزر تمیزی بکشید و آن را سه تا چهار ساعت در یخچال بگذارید تا خود را بگیرد.

بعد از چند ساعت که رولت را از یخچال خارج کردید، اگر راست دست هستید، با دست، چاقوی تیز و بزرگی را بگیرید و با دست چپ، رول را نگه دارید چون ممکن است مواد داخلش بیرون بریزد یا رولت از هم بپاشد.

روی رولت برش های هم اندازه یک تا دو سانتی متری بزنید.

در ظرف مناسبی قرار دهید و روی هر رولت را با یک یا نیم گوجه فرنگی گیلاسی تزیین کنید. اطراف یا یک سمت انتهایی رولت، جعفری تازه خرد شده قرار دهید تا ترکیب زیبای رنگ سفید، قرمز و سبز ایجاد شود و در چشم بیننده خودنمایی کند.

همان طور که ملاحظه کردید رولت تخم مرغ با مواد اندک و در دسترس همگان تهیه می شود. پخت آن سریع و ظاهر زیبا و چشم نوازی دارد. پس برای تغذیه سالم کودکان و تزیین سفره های خود رولت تخم مرغ را حتما تهیه کنید.

هستی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید