• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 06 / 08

بستنی با طعم توت فرنگی

مواد لازم:
  • توت فرنگی له شده 1 لیوان پر
  • خاکه قند 50 گرم
  • شیر 1.5 لیوان
  • وانیل 0.5 قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ 3 عدد

بستنی با طعم توت فرنگی

طرز تهیه:

شیر را کمی بجوشانید. خاکه قند، وانیل و زرده تخم مرغ را به شیر اضافه کرده و هم بزنید. این مخلوط را از صافی رد کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا سفت شود به طوری که به قاشق بچسبد. در این مرحله، مایه بستنی حاضر است.

در تهیه این بستنی می توانید از توت فرنگی های سالم که کوچک یا له شده هستند استفاده کنید چرا که همان طور که در دستور مواد لازم آمده است توت فرنگی را بایستی له کنید.

مایه بالا را در ظرف مناسبی بریزید و به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید. وقتی کمی سفت شد آن را از فریزر خارج کنید و با همزن دستی بزنید و توت فرنگی را به آن اضافه کنید.

در این مرحله بستنی آماده است.

بستنی را در ظرف درب دار آلومینیومی بریزید دقت کنید که یک سانتی متر سر ظرف خالی بماند. درب ظرف را محکم ببندید و در فریزر قرار دهید.

ده دقیقه قبل از مصرف، از فریزر خارج کنید تا آماده مصرف شود.

بستنی با طعم توت فرنگی در اواخر فصل بهار که هوا رو به گرم شدن می رود و از طرفی قیمت توت فرنگی نیز مناسب است، بهترین گزینه برای روزهای گرم کودکان است.

همان طور که در بالا بیان شد چون از توت فرنگی های کوچک و له شده استفاده می شود قیمت تمام شده بستنی نیز کاهش می یابد.

بستنی با طعم توت فرنگی، خوشمزه و مورد دلخواه کودکان است و سعی کنید با تهیه این بستنی در منزل، کودکان را از مصرف بستنی و خوراکی های حاوی مواد نگهدارنده بیرون مصون نگه دارید.

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید